טיפים חשובים לתכנון המטבח החדש שלכם

מטבח

יש בתים שבהם רואים במטבח כחלל מרכזי מאוד בבית. למעשה, גם כאשר הסלון זוכה למעמד הזה עדיין נדרשת תשומת לב רבה לתכנון המטבח. הסיבה לכך פשוטה: המטבח לרוב משפיע מאוד על עיצוב הסלון והחללים הסמוכים, ותכנון נכון יהפוך אותו לא רק ליפה ומרשים, אלא גם לפונקציונלי במיוחד. כשמדובר על הפינה שבה אנחנו מבלים שעות בבישולים, אפייה וארוחות משפחתית, יש לנוחות הזו משמעות אדירה. אז איך תעשו את זה נכון? הטיפים שלפניכם יעזרו לכם לענות על השאלה הזו.

התחילו להגדיר דרישות

גם אם אתם מחפשים מטבחים מעוצבים ומרשימים ביופיים, עדיין אין ספק שנדרש תכנון מדויק מאוד. קחו לעצמכם דף ועט, והתחילו לרשום את כל מה שאתם צריכים במטבח. אם אתם חובבי אפייה וזקוקים לשטח מספק לכל ציוד האפייה שלכם, תצטרכו כנראה משטח עבודה גדול יחסית וגם פתרונות אחסון מתאימים. זכרו לתכנן מקום לכל מה שצריך להיות על השיש באופן קבוע, כדוגמת מכונת קפה או בר מים. בנוסף, כדאי שיהיה מספיק מקום לאחסן את הסירים, הצלחות, המחבתות וכלי המטבח האחרים. אם לא תתכננו נכון כבר עכשיו תגלו ברגע שאחרי שאין לכם מספיק מקום לכל הציוד הזה, וחבל.

תחזוקה נוחה

בזמן שאתם בוחנים דגמים וסגנונות, ואין ספק שיש שפע של מטבחים מעוצבים שיענו על הדרישות שלכם בתחום הזה, שימו לב גם לתחזוקה שתידרש מכם. משטחי עבודה שונים יכולים להיראות מאוד יפים רגע אחרי שההתקנה מסתיימת, אבל כל שריטה קטנה תישאר שם לנצח. בנוסף, משטחים כהים יצברו לרוב יותר לכלוך, והוא יהיה מאוד בולט בשטח. מטבח בהיר יהיה פשוט יותר לתחזוקה וגם לניקיון, אבל כמובן שהבחירה שלכם צריכה לשלב בין אסתטיקה וסטייל לבין פונקציונליות ונוחות שימוש.

התקנת אי במטבח

מבחינת אנשים רבים הצבת אי במטבח היא בגדר חלום מתוק. אפשר להבין למה. מעבר לעובדה שמדובר בשטח אחסון נוסף, זוהי גם פינה נעימה לפתוח לצדה את היום, להכין מתכונים או לשבת לארוחה טובה עם הילדים. היא הופכת את העבודה במטבח לנוחה יותר ובאופן טבעי מקנה לו מראה חמים ויוקרתי יותר. מצד שני, אם המטבח שלכם צר מדי יכול להיות שתצטרכו לוותר על הפנטזיה או למצוא דרך אחרת להגשים אותה. דלפק קטן יותר יעשה את העבודה, למשל. דרכים יצירתיות נוספות תמצאו בחנויות המטבחים, כמובן, וזו דרך טובה לקבל השראה ולתכנן מטבח שיענה לכל הדרישות ברשימה שלכם.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *