ריהוט משרדי – שמרן או ליברל?

ריהוט משרדי

אז למי אתה שייך? לשמרנים המקובעים או לליברלים המהפכניים? ואולי, לא צריך להקצין לכאן ולשם, אלא לשלב בין שתי הקצוות. על רקע הזירה הגלובלית שבה הזירה העסקית מתנהלת בימינו, חשוב לאמץ את הגישה האבולוציונית. עלפי גישה זאת, מי ששורד איננו בהכרח החזק או הגדול, אלא מי שמצליח להסתגל בצורה מושכלת לשינויים התכופים ב"מזג האוויר". כך למשל, מי שלא יחבר את העסק שלו בצורה יעילה לרשתות החברתיות בפרט ולרשת בכלל, הרי שהוא יקלע במהרה לעמדת נחיתות אל מול המתחרים. כללי המשחק השתנו – אנחנו רואים שעולם הפרסום והמדיה עבר טלטלות רבות ואין לנו ספק -הוא עוד יעבור גלגולים נוספים. על מנת לשרוד בתחום – עליך לדעת להסתגל טוב לשינויים ולחידושים.

מיתוג המשרד

אפילו בחום בנאלי יחסית כגון ריהוט משרדי, יש הרבה שינויים בתפיסה לגבי מה ואיך צריך החלל המשרדי להיראות. החל איך נראה שולחן ישיבות ועד לאיזה צבע צובעים את הקירות. התפיסה שלפיה בעיקר שיש משרד עם שולחן וכיסאות כבר ממש לא מספיקה. מיטב הפירמות כיום משקיעות משאבים רבים על מנת להבין איזה תצורה משרדית הכי תתאים ותשרת אותם בצורה הכי יעלה אל מול צרכי הלקוחות. בעולם התחרותי לכל פרט ופרט מהעסק יש תפקיד במערך שאמור להפגין אופטימיזציה במיטבה. יש האומרים " אמור לי מי המשרד שלך ואומר לך מי אתה" ואכן מיתוג של משרד הוא הרושם הראשוני שיועבר ללקוח או לצד עימו אתם במשא ומתן ולפיכך, חשוב שהמשרד ישדר את מי שאתם. במילים אחרות, אם אתם רוצים לשדר רעננות ומודרניות – ספק רב אם משרד עם ריהוט כבר ועתיק יעזור לכם… או לחילופין, אם אתם רוצים לשדר משרד רציני וותיק – ספק רב אם נדנדות וריהוט צבעוני יעזור לכם…

עיצוב במיטבו

במשך שנים היה נהוג כי שולחנות בחדשי ישיבות צריכים להיות מלבניים. הסיבה לכך הייתה נעוצה בעובדה כי החללים שבתוכם הם מוקמו היו מלבניים וכן כי התפיסה הכללית הייתה של קיבעון. אלא שכיום, על רקע הפריחה של ההי טק בכלל והמיזמים בפרט, שבירת השגרה הפכה למילת מפתח מבחינה עסקית. הצצה למשרדים של חברות ענק מובילות כגון גוגל ופייסבוק חושפת מהפכה של ממש בכל הנוגע לתחום של ריהוט משרדי. כך למשל, כבר לא מסתפקים אך ורק בחדר ישיבות אחד עם שולחן ישיבות אחד אלא במספר חדרים שכל אחד מיועד לאופי אחר של ישיבות ולקוחות. בכלל, כל החלל של אותם משרדים כבר לא מתבסס על תפיסת ה"קופסאות" אלא על תפיסת המעגלים. במקום לשדר קיבעון משדרים שם פתיחות. משרדים של חברות אלה הם לרוב צבעונים, מיוחדים ובתוכם הפתעות רבות כגון – מגלשות, משחקי מחשב וגם נדנדות. אם המשרד הישן היה חשיבה בתוך הקופסא, הרי שהמשרד המודרני הוא החל שמחוץ לאותה קופסא. המונח עיגול פינות שהיה נהוג לתיאור של חפיפניקיות וטיוח, הפך למושג שמעיד על פריצת אתם פינות של מסגרת הקופסא.

לסיכום, בעידן של היום יש צורך לצאת מהקופסא. הכלל הוא שאין כלל בכלל … בניגוד לדור הקודם שפחד משינויים ככל שהיו ובעיקר פחד משינוים טכנולוגים, החובה שלנו היום היא להתעדכן ולעדכן. לצאת ממקובעות. אין לנו כל כך ברירה – העולם משתנה בקצב כה מסחרר ומי שנשאר מאחור – מפסיד הרבה במיוחד בתחום הטכנולוגיה. כל האמור בפסקה זו תקף גם לגבי ריהוט משרדי. שיהיה בהצלחה בעיצוב המשרד החדש, או ברענון הקיים …

פרטים נוספים לגבי ריהוט משרדי http://www.officestyle.co.il/

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *